سوالات قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی (تامی تاک)

سوالات قبل از عمل ابدومینوپلاستی

بسیاری از ما با مزایای جراحی ابدومینوپلاستی آشنا هستیم که همچنین به عنوان تامی تاک شناخته می شود. عمل جراحی زیبایی شکم یک روش جراحی است که ماهیچه های معده را محکم می کند و به از بین بردن اضافی پوست (یا شکم بیش از حد) و چین های شکمی کمک می کند.

از آنجا که این عمل جراحی به منظور ایجاد شکم صاف تر و پرتحرک تر انجام شده است ، بیماران معمولاً بعد از بارداری یا بعد از اینکه مقدار قابل توجهی از وزن خود را در مدت زمان کوتاه از دست داده اند ، این روش را انتخاب می کنند.

سوالات قبل از عمل ابدومینوپلاستی

چه موقع ابدومینوپلاستی از نظر پزشکی مفید است؟

بدون شک، ابدومینوپلاستی، زیبایی زیادی به شما می دهد. به خصوص وقتی که به عمل جراحی اصلاحی لازم برای بیماران با شرایط خاص تبدیل شود:

برای اصلاح یک فتق شکمی: فتق شکمی وقتی شکسته می شود که روده یا بافت شکم از دیواره شکم شما شکسته شود تا یک نوع  کیسه ایجاد شود.  این فتق ممکن است به دلایل مختلفی مانند ضعف شکمی ناشی از کاهش وزن شدید ، آپاندکتومی یا سزارین ایجاد شود.  تقریباً مانند صاف کردن معده ، یک تومور شکمی به طور مشابه می تواند با پرداختن به عضلات ضعیف شکمی ، فتق شکمی را اصلاح کند و از این طریق فشار روی پوست شما کاهش یابد.

این عمل به اصلاح برای کاهش بی اختیاری ادرار نیز کمک می کند ، که با نشت غیرقابل کنترل ناشی از اعمال ناگهانی و نیرویی مانند عطسه ، سرفه ، خندیدن و ورزش مشخص می شود.

کاهش درد کمر: درد کمر یکی دیگر از مشکلات شایع است که با استفاده از ابدومینوپلاستی قابل درمان است.  پس از زایمان یا کاهش وزن قابل توجه ، زنان ممکن است از کمردرد ناشی از ضعف عضلات شکم شکایت کنند.  در صاف کردن شکم و از بین بردن چربی اضافی در معده ، یک تومور شکمی به طور جراحی عضلات ضعیف شده را محکم می کند و در نتیجه نیاز به پشتیبانی شکمی وجود دارد که می تواند کمردرد شما را کاهش دهد. برای بهبود وضع حمل: وضعیت جانبی عضلات قوی تر شکم و کاهش درد کمر بهبود می یابد. بعد از انجام عمل جراحی شکم ، ممکن است به دلیل عضلات سفت شده از وضعیت بهبود یافته لذت ببرید ، و پشتیبانی بیشتری به ستون فقرات می کنید.

آیا می توان از تامی تاک (ابدومینوپلاستی) برای کاهش وزن استفاده کرد؟

از آنجا که تنها مقدار مشخصی از چربی بدن برای از بین بردن آن بی خطر است ، نباید جراحی ابدومینوپلاستی به عنوان روشی برای کاهش وزن در نظر گرفته شود.  علاوه بر این ، تامی تاک (ابدومینوپلاستی) لزوماً باعث افزایش فشار خون ، سطح کلسترول یا اثرات دیگر ناشی از چاقی نمی شود.  به همین دلایل ، ما این عمل را به عنوان راهی برای درمان چاقی یا دیابت توصیه نمی کنیم.

ابدومینوپلاستی و لاغری

خطرات و فواید ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل جراحی شکم ممکن است یک عمل جراحی بسیار رایج باشد ، اما خیلی ساده و آسان نیست.  این یک روش اساسی است که شما را مجبور می کند تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید ، پنج ساعت یا بیشتر در اتاق عمل بگذرانید و چندین هفته را در بهبودی سپری کنید.

بیماران دیابتی اگر تصمیم به جراحی زیبایی گرفتند ، به ویژه در معرض عوارض قرار دارند.  به عنوان مثال ، شانس ابتلای آنها به عفونت بیشتر است.  علاوه بر این ، وضعیت آنها می تواند زمان بهبودی را به میزان قابل توجهی کند کند.  علاوه بر این ، جراحان می توانند سطح قند خون بیمار دیابتی را پس از یک روش مدیریت کنند ، چالش برانگیز تر است.  با توجه به این خطرات ، ما از بیماران می خواهیم قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی ، تغییراتی در رژیم و شیوه زندگی خود به عنوان یک روش ایمن تر و عملی برای کاهش وزن ایجاد کنند.

بعد از گذراندن تامی تاک، می توانید سود جسمی و روانی را نیز پیش بینی کنید.  شما شکم تنگ تر و پرتحرک تری که همیشه می خواستید داشته باشید ، لباس های شما مناسب تر می شود ، تمرینات شما رضایت بخش تر است و باید کیفیت زندگی بهتری داشته باشید.

عوارض ابدومینوپلاستی

علائم در روزها و هفته ها بعد از معده درد؟

بعد از تامی تاک ، درد و تورم خواهید داشت.  پزشک شما داروی درد را تجویز می کند و به شما می گوید چگونه به درستی درد را درمان کنید.  ممکن است چندین هفته دچار درد شوید.

آیا می توانید قبل از ابتلا به معده درد ، دارو مصرف کنید؟

قبل از ابتلا به بیماری معده ، در مورد هر چیزی که مصرف می کنید ، از جمله داروهای نسخه ای ، داروهای گیاهی و سایر مکمل ها ، به پزشک خود بگویید.  جراح شما ممکن است به شما دستور دهد که برای مدتی قبل و بعد از عمل برخی از داروهای خاص را متوقف کنید.

آیا می توانید قبل از گرفتن معده ، سیگار بکشید؟

اگر سیگار می کشید ، پزشک از شما می خواهد حداقل ۲ هفته قبل از عمل تا ۲ هفته بعد از عمل سیگار را ترک کنید.  کافی نیست فقط مصرف سیگار را قطع کنید.  شما باید کاملاً متوقف شوید زیرا سیگار کشیدن باعث ایجاد عوارض می شود و بهبود را کند می کند.

آیا بیمه تامی تاک را پوشش می دهد؟

شرکت های بیمه به طور کلی جراحی های زیبایی مانند تامی تاک شکم را پوشش نمی دهند.  اما اگر فتق داشته باشید از طریق این روش اصلاح می شود ، و ممکن است شامل بیمه شما باشد.