روش های جراحی پلک

عمل جراحی پلک دوتایی نوع خاصی از جراحی پلک است که در آن چین هایی در پلک های فوقانی ایجاد می شود و پلک های مضاعف ایجاد می کند.

اگر می خواهید یک بیماری را اصلاح کنید – مانند پلک افتادگی یا کیسه های چشم – یا اگر می خواهید ظاهر پلک های خود را تغییر دهید ، ممکن است این روش را به نام بلفاروپلاستی انتخاب کنید.روش های جراحی پلک

پلک های دوتایی چیست؟

برخی از افراد دارای چین های پلک قابل رویت هستند که به عنوان پلک های مضاعف شناخته می شوند.  برخی از آنها بدون چین و چروک پلک به دنیا آمدند. به آن یک درب منفرد یا یکپارچه گفته می شود.  هیچ کدام از نظر پزشکی نیز مشکلی ندارند.

برخی از دلایلی که ممکن است شما بخواهید جراحی دو پلک انجام دهید عبارتند از:

پلک های شما در بینایی شما تداخل دارند.

شما یک پلک یکپارچه و یک پلک دوبل دارید ، و دوست دارید آنها با هم مطابقت داشته باشند.

جراحی چین های دائمی می توانند به بزرگ تر شدن چشمان شما کمک کنند و استفاده از سبک های خاصی از آرایش آسان تر خواهد بود.

جراحی پلک های دوتایی

توصیه ها

جراحی پلک باید توسط یک جراح پلاستیک واجد شرایط در این نوع روش ها انجام شود.  در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در طول مشاوره جراحی مورد بحث قرار دهید:

آنچه از عمل جراحی انتظار دارید:

هر مشکلی که با چشم خود داشته باشید یا ناحیه اطراف چشمتان باشد

تاریخچه پزشکی شما ، از جمله شرایط موجود ، داروهای تجویزی و حساسیت های شناخته شده

آیا تکنیک برش یا غیر برشی گزینه بهتری برای شما است

آنچه باید درباره خطرات و بهبودی بدانید

هر دو روش برش و غیر برشی می توانند به صورت سرپایی انجام شوند.  شما یک نوع بیهوشی خواهید داشت و چشمان شما حساس خواهد بود ، بنابراین نمی توانید خودتانبه راحتی به خانه بروید. حتماً حمل و نقل را از قبل ترتیب دهید.

روش برش

اقدامات اساسی برای جراحی پلک با استفاده از روش برش است:

خط دو پلک پیشنهادی با دقت اندازه گیری می شود و با یک قلم مشخص می شود.

آرام  بخش یا بیهوشی عمومی به همراه بی حسی موضعی انجام می شود.

چندین برش کوچک در امتداد خط دو پلک ایجاد خواهد شد.

پوست مشخص شده برداشته می شود.

ماهیچه ها و بافت چربی بین برش ها برداشته می شوند.

برش ها با چسب یا بخیه های پوستی بسته می شوند که چهار یا پنج روز پس از عمل نیاز به برداشتن دارند.

اگر پوست ضخیمی دارید ، به پوست اضافی و چربی اضافی نیاز دارید ، یا به دنبال نتیجه دائمی هستید ، روش برش ممکن است گزینه مناسبی باشد.  این روش قابل برگشت نیست. برخی از خطرات احتمالی عبارتند از:

واکنش آلرژیک به بیهوشی

تغییرات موقتی یا دائمی در بینایی

زخم قابل مشاهده

روش غیر برشی

عمل پلک دوتایی نیز بدون برش ایجاد می شود.  این روش به تحت بیهوشی عمومی یا با آرام بخش و بی حسی موضعی انجام می شود.

مانند روش برش ، پلک با دقت اندازه گیری و علامت گذاری می شود.  سپس ، یک سری از پانچ های ریز در پوست در امتداد خط ایجاد می شود.

اگر به پوست اضافی و چربی اضافی نیاز ندارید ، روش غیر برشی ممکن است گزینه خوبی باشد.  برخی از خطرات احتمالی عبارتند از:

عدم تقارن یا شل شدن برابر

تحریک از بخیه ها

هنگامی که چشمان شما بسته است ، علائم سوراخ قابل مشاهده است.روش های جراحی پلک

زمان و انتظارات بازیابی

زمان بهبودی اولیه بعد از عمل برش می تواند تا دو هفته ادامه یابد.  برای بهبودی کامل ممکن است چندین ماه طول بکشد. در حالی که در حال بهبودی هستید ، ممکن است:

خونریزی از برش

کبودی

تورم ، تغییر در احساس پوست

خشکی چشم ، حساسیت به نور

درد

این علائم باید موقتی باشد.  در اینجا چند نکته برای تسکین چشم تحریک شده آورده شده است:

طبق توصیه پزشک از کمپرس سرد استفاده کنید.

پماد روان کننده یا هر داروی دیگری که تجویز شده است استفاده کنید.

عینک آفتابی را بر روی چشمانتان قرار دهید تا زمانی که به طور کامل بهبود نیابید.

با استفاده از تکنیک غیر برش ، می توانید طی دو هفته بهبودی کامل را انتظار داشته باشید.

برای هر روش ، دستورالعمل ترخیص جراح خود را دنبال کنید.  آنتی بیوتیک ها ممکن است برای محافظت در برابر عفونت تجویز شوند.  همه آنها را بگیرید ، حتی اگر کاملاً بهبود یافته باشید. حتماً علائم عفونت یا عوارض جانبی بعد از عمل را فوراً گزارش دهید.

قیمت آن چند است؟

هزینه ها می توانند براساس عواملی متفاوت باشند ، مانند:

نوع روش

موقعیت جغرافیایی شما

چه آزمایشات پیشگیری لازم است

جراح و مرکز جراحی

داروهای تجویزی

هر گونه عوارض

اگر به دلیل اینکه پلک های شما به مژه یا بینایی شما تداخل دارند جراحی کرده اید ، ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

سایر تکنیک های (غیر جراحی) پلک های مضاعف

نوارها و چسب های مختلف پلک وجود دارد که به عنوان راهی برای دریافت پلک های مضاعف به بازار عرضه می شود.  شما می توانید آنها را در داروخانه ها یا جایی که محصولات زیبایی فروخته می شوند ، پیدا کنید. از این موارد برای از بین بردن چین و چروک پلک استفاده می شود.

جوانب مثبت

آنها ممکن است موقتاً به شما در از بین بردن چین ها کمک کنند.

اگر نتیجه را دوست ندارید ، می توانید به راحتی آنها را حذف کنید.

می توانید از عمل جراحی خودداری کنید

منفی

شما باید هر روز آنها را اعمال کنید.

آنها ممکن است مشهود شوند یا از جای خود خارج شوند.

می توانید یک واکنش آلرژیک داشته باشید.

استفاده روزمره می تواند باعث قرمزی و سوزش شود.

می تواند به بینایی شما آسیب برساند.

هنگام استفاده از این محصولات ، حتما قبل از استفاده دست خود را بشویید.  هر روز نوار پلک را تغییر دهید و ناحیه اطراف چشم خود را تمیز نگه دارید. اگر پلک های شما پف شد ، فوراً استفاده را متوقف کنید. اگر نگران سلامتی چشم خود هستید ، قبل از استفاده از نوارهای پلک و چسب با پزشک چشم خود صحبت کنید.

source:www.healthline.com