جراحی سانترال یا لیفت لب چگونه انجام می شود

جراحی سانترال یا لیفت لب

ارتباطات اجتماعی و نحوه ساختار صورت به نحوی است که لب ها بخش مهمی از جذابیت ظاهری و حتی گفتاری شما را به یدک می کشند، چه اتفاقی می افتد اگر ظاهر این لب ها باعث کاهش محبوبیت شما و حتی در مواردی حرفه ای شما در یک جمع شود؟

به طور کلی لب ها علاوه بر روابط اجتماعی، دارای جاذبه ای بسیار بالا در جذابیت شما در روابط شخصی و زناشویی خواهند بود، از این زیبایی این عضو بسیار اهمیتی ویژه ای را در خود داراست.

از این رو بسیاری از افراد علاقه به کم کردن فاصله بین لب ها تا پایه بینی را دارند، و از فواصل نامتعادل یا زیاد بین این دو عضو احساس ناخوشایندی دارند.

در مواردی دیگر بلند بودن و کشیدگی لب ها در قسمت فوقانی باعث می شود تا، در هنگام لبخند زدن زیبایی دندان هایی بالا شما به طور کامل محو و در پشت این کشیدگی پنهان شود.

علم پزشکی برای حل این مشکل و زیبایی هر چه بیشتر در این عضوها، راه حلی را با نام لیفت لب یا سانترال لب پیشنهاد می دهد، که برای کوتاه کردن لب بالا و نمایان سازی دندان ها و زیبایی هر چه بیشتر در این قسمت صورت می گیرد.

در ادامه مطلب قصد داریم تا به توضیحی جامع در مورد این نوع از جراحی زیبایی به طور جامع بپردازیم.

 

جراحی سانترال یا لیفت لب چگونه

انواع لب ها

ویژگی عمومی و ژنتیکی در حالت معمولی لب ها بدین صورت است که، در مردان لب ها بسیار کشیده تر بودن و از در هنگام خندیدن باعث جلوگیری از دیده شدن بهتر دندان می شود.

در صورتیکه در بانوان فاصله اصولی بین دو عضو لب و بینی کوتاه تر است و در نتیجه مقدار بیشتری نسبت به مردان امکان دیده شدن دندان ها وجود خواهد داشت.

اما این ویژگی ها معمولا حتی در صورت کامل و اصولی بودن با بالا رفتن سن و مسائلی از این دست دچار تغییرات و نابهنجاری هایی می شوند، که نیاز به ترمیم و جراحی خواهند داشت.

 

انواع لب

 

بهترین گزینه های جراحی سانترال یا لیفت لب

  • افرادی که دارای لب های نازک یا به شکل تخت هستند.
  • افرادی که فاصله بین پایه بینی تا لب هایشان بیشتر از ۵ سانت باشد، به طوری که هنگام لبخند زدن دندان هایی بالایی با کمترین مقدار رویت قرار گرفته باشد.
  • افرادی که از نحوه موقعیتی و فواصلی بین بینی و لب های خود ناراضی اند.
  • این عمل برای افرادی که دارای فعل و انفعالاتی تبخال دائمی هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • افرادی که از مصرف دائمی داروهای رقیق کننده استفاده می کنند بطور معمول از این جراحی نهی می شوند، مگر در موارد خاص و با صلاحدید متخصص.

 

 

نکات پیش از جراحی سانترال

قبل از هرگونه تصمیم برای انجام جراحی سانترال لب، باید با متخصص جراح پلاستیک در این بخش مشورت های لازم را انجام دهید، و پس از آزمایشات و پروسه های مورد نیاز پزشک متخصص اقدام به تصمیم گیری و مشخص کردن نقاط و مقدار جراحی بپردازید.

 

 

انواع جراحی سانترال یا لیفت لب

این نوع جراحی معمولا در دو صورت مختلف:

  • لیفت گوشه لب
  • لیفت لب بالایی

صورت می پذیرد.

 

مراحل انجام جراحی لیفت لب

همانطور که در مرحله قبل گفته شد، این عمل به دو صورت انجام می پذیرد که ما هر کدام را به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

مراحل انجام جراحی لیفت لب

لیفت گوشه لب

این نوع از جراحی برای افرادی است که در حالت عادی با توجه به ساختار لب خود، مانند یک فرد ناراحت یا اخمو بنظر می رسند.

لیفت گوشه لب، یک جراحی به سبک سرپایی می باشد که درآن، انحنای مجاور گوشه های دهان با یک بخیه مخصوص که قابل جذب می باشد به سمت بالا هدایت می گردد، لازم به ذکر است که منظور از بالا بردن صرفا قسمت پوست و بافت های پوستی می باشد نه عضلات و عصب های مربوط به این ناحیه.

با یک برشی که معمولا به شکل مثلثی است مقداری از این پوسته را برداشته، تا مقداری که بتوان دندان ها را با لبخند به طور کامل مشاهده کرد.

این نوع عمل به دلیل حساسیت در اندازه برداشت پوست در گوشه لب بسیار حائز اهمیت می باشد، و در صورت انتخاب افرادی غیر متخصص حالت صورت به شکل بسیار نابهنجاری شکل خواهد گرفت.

لیفت لب فوقانی

این نوع جراحی به دلیل ظرافت بیش از حد آن نیازمند یک جراح با تخصص بالا می باشد.

ابتدا با بی حسی موضعی در قسمت مورد نظر شروع می شود و، به طور کلی نیازی به بیهوشی از طریق وریدی نیازی نخواهد بود و بی حسی موضعی بغیر از موارد خاص برای انجام جراحی کفایت خواهد کرد.

این عمل به دلیل سختی و ظرافت بیش از حد آن، باعث می شود تا کمتر جراحی بتواند این عمل را با دقت کامل و انجام دهد، همچنین روش های لیفت لب بالایی بسیار متنوع است و با توجه به ساختار هر شخص متفاوت خواهد بود.

در روش های پیشرفته امروزی در جراحی لیفت لب فوقانی، طول عمودی را با حذف مقداری مشخص از بافت پوستی لب بالایی کاهش می دهیم.

در انجام عمل فوق با دو روش متفاوت برای انجام این کار رو به رو خواهیم بود:

  • روش اول؛ بدین گونه خواهد بود که شکافی در امتداد مرز رنگ لب برش خواهد داده شد و قسمتی از باف پوسته حذف می شود، در انتها نتیجه نهایی این روش بالا کشیده شدن لب فوقانی و کوتاه تر شدن آن خواهد بود
  • روش دوم؛ در این روش با برش پایه پوست قسمت بینی و ایجاد یک نوار زیر آن، این قسمت را جدا خواهیم نمود، در این روش عصب ها و عضلات به حالت طبیعی خود باقی خواهند ماند، در این روش با بالا رفتن لب فوقانی بین ۳ تا ۵ میلیمتر بیشتر از دندان ها قابل مشاهده خواهد بود.

 

نکاتی جهت بهبود سریعتر در عمل سانترال یا لیفت لب

  • چند بالش زیر سر خود قرار دهید و تا یک هفته سعی کنید که به پشت استراحت کنید
  • تا چند روز پس از جراحی سعی کنید از کشیدن یا بلند کردن اشیا خودداری نمایید
  • از خوردن غذاهای داغ تا چند روز پس از عمل به شدت خودداری نمایید و سعی کنید از غذاهای نرم استفاده کنید
  • لب های خود را با داروهای تجویزی دکتر چرب و مرطوب نگه دارید