کربوکسی تراپی چیست؟

از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت ، محافل زیر چشم تیره و علائم کششی استفاده می شود.  افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، پیشرفت هایی در این زمینه دارند:

جریان خون

خاصیت ارتجاعی پوست

خطوط ریز و چین و چروک

همچنین با ترمیم کلاژن به از بین بردن رسوبات چربی کمک می کند.

علاوه بر این ، با افزایش جریان خون به پلک می تواند به کاهش دایره زیر چشم کمک کند.  برخی پزشکان همچنین از این روش درمانی برای درمان اختلال نعوظ ، آرتریت حاد ، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده اند.

برای کاهش چربی و سلولیت ، این روش اغلب بر روش های تهاجمی تر و پرخطر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

از کربوکسی تراپی می توان در صورت ، پلک ها ، گردن ، معده ، بازوها ، پاها و باسن استفاده کرد.کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

مشخصات این روش براساس بخشی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت خواهد بود. مخزن گاز دی اکسید کربن با لوله های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می شود.  پزشک با دقت تنظیم خواهد کرد که چه مقدار گاز از مخزن، جریان می یابد. گاز از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله های استریلی منتقل می شود که در انتها دارای فیلتر است.  فیلتر قبل از رسیدن به بدن ، ناخالصی ها را جمع می کند. سپس گاز از یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می کند. پزشک گاز زیر پوست را از طریق سوزن تزریق می کند.

این روش تقریباً  بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از قرار دادن سوزن ، کرم بی حس کننده را در محل تزریق مالش می دهند.  علی رغم کمبود درد ، برخی از افراد گزارش می دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی را تجربه می کنند.

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً فقط 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

کربوکسی تراپی

چگونه شما را برای کربوکسی تراپی آماده می کنید؟

قبل از عمل آماده سازی خاصی وجود ندارد ، اگرچه پزشک شما بسته به شرایط شما ممکن است دستورالعمل های خاصی را انجام دهد.

نحوه عمل

گردش خون ضعیف تا حدی مسئول سلولیت ، علائم کششی و دایره های زیر چشم تیره است.  سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان ضایعات آزاد می کنند. گلبول های قرمز اکسیژن موجود در هوا را استنشاق می کنند و آنرا به بافت منتقل می کنند ، سپس دی اکسید کربن را انتخاب می کنند.  سرانجام ، دی اکسید کربن توسط ریه ها بازدم می یابد.

یک پزشک می تواند با تزریق دی اکسید کربن گردش خون را به یک ناحیه خاص افزایش دهد و باعث می شود گلبول های قرمز خون به منطقه بیایند.  با رسیدن سلول های خونی به محل ، گردش خون افزایش می یابد. این کار برای ترمیم سطح ارتجاعی پوست و در صورت محافل زیر چشم است.

علائم کششی: علائم کششی که روی بدن می بینید پارگی کلاژن پوستی است.  کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند ، که پوست را ضخیم می کند و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

سلولیت: گاز دی اکسید کربن همچنین می تواند به سلول های چربی تزریق شود و این باعث می شود سلول ها در حال ترکیده و از بین بروند.  سلولیت هنگامی ایجاد می شود که چربی زیر جلدی از طریق پوست بیرون زده باشد. مطالعات متعددی نشان داده اند که کربوکسی تراپی در هنگام استفاده از سلولیت بی خطر است.

محافل زیر چشم: دایره های تیره زیر چشم معمولاً در اثر گردش خون ضعیف ایجاد می شود ، که باعث ایجاد مشکلات عروقی می شود.  تزریق گاز زیر پلک باعث کاهش این جمع شدن مایل به قرمز و جایگزین کردن آن با تیرگی می شود.

آلوپسی: آلوپسی (ریزش مو) ناشی از گردش خون ضعیف نیز می تواند با کربوکسی تراپی درمان شود.

عوارض جانبی کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً بی خطر است و تقریباً عوارض جانبی ندارد.  ممکن است افراد در محل تزریق ، بخصوص در بازوها و پاها دچار کبودی شوند.  این کبودی باید طی یک هفته پاک شود. افرادی که روش کاهش چربی یا سلولیت را دریافت می کنند نیز نباید خود را به مدت 24 ساعت در آب غوطه ور کنند ، از جمله شنا یا استفاده از وان.

کربوکسی تراپی

پس از آن چه انتظاری دارم؟

هنگامی که از کربوکسی تراپی برای درمان علائم کششی و زخم استفاده می شود ، نسبتاً بدون درد است.  دلیل این است که بافت اسکار اعصاب ندارد. شما ممکن است احساس خارش داشته باشید. خارش باید طی حدود پنج دقیقه برطرف شود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می کنند ، ممکن است در هنگام تزریق احساس فشار کنند ، شبیه به احساس در هنگام تست فشار خون.  این ناشی از انبساط گاز است. مناطق تحت درمان پس از درمان تا 24 ساعت احساس گرما و سوزش می کنند ، زیرا گاز دی اکسید کربن کار خود را انجام می دهد و گردش خون بهبود می یابد.  با این حال ، شما باید بتوانید روال عادی خود را بعد از اتمام عمل انجام دهید.

source:www.healthline.com